Voor je het weet zijn er 5 jaar voorbij!

Nieuws

Voor je het weet zijn er 5 jaar voorbij!

21-7-2021

Van Luling BOG had op 1 juni jl. reden voor een feestje: het 5-jarig bestaan van het kantoor. Helaas kon dat niet uitbundig gevierd worden, maar wat in het vat zit... “Voorlopig zijn we er allemaal wel verschrikkelijk trots op”, stelt Jon van Luling, de oprichter van dit super leuke makelaarskantoor in Schiphol-Rijk. 

Na een start bij Van Luling Vastgoed en vervolgens in de bedrijfsmakelaardij bleek het ondernemersbloed toch te kruipen waar het niet gaan kan: een eigen kantoor. Jon begon als gecertificeerd VBO Makelaar op 1 juni 2016 zijn eigen Van Luling BOG, wat staat voor Bedrijfsmatig Onroerend Goed. Eerst vanuit het huis van zijn vader Rob en daarna vanuit gebouw Euro-Offices in Schiphol-Rijk. “Vorig jaar zijn we naar de ‘overkant’ verhuisd”, begint Jon te vertellen. “Een super fijne ruimte aan de Beechavenue 122, pal naast het Park Inn Hotel. En we zijn lekker gegroeid. Corina Sandifort is onze office assistent, Anne-Claire Amelsbeek doet de marketing en communicatie en Robbert Starink is mijn collega makelaar. Met klanten uit onder andere Aalsmeer, Amstelveen, Uithoorn, Haarlemmermeer, maar ook de luchthaven Schiphol en bloemenveiling FloraHolland, zitten we hier lekker centraal. Voor iedereen goed bereikbaar. En we groeien. Wel gestaag, maar niet te snel. Wij hebben een uitgebreid dienstenpakket, een hoog serviceniveau en een snelle aanpak. Door de basis gewoon verschrikkelijk goed te doen onderscheiden wij ons, dat wil zeggen afspraken nakomen en altijd terugbellen. Ook buiten kantoortijden. En verder zijn wij een no-nonsens kantoor met een enthousiast en gedreven team.”

Hard werken en veel plezier

“Het leuke van dit vak is dat je van tevoren eigenlijk nooit weet hoe je dag gaat lopen”, vervolgt Jon. “We doen steeds meer agrarisch vastgoed. Bijvoorbeeld kassen die omgebouwd worden naar een bedrijfsruimte. We zijn ook volop actief met de verkoop van nieuwbouw bedrijfsunits in de regio. En je ziet de laatste tijd dat een gedeelte van de huurmarkt verschuift naar de koopmarkt. Door corona worden er momenteel veel huurcontracten flexibel verlengd, want veel ondernemers weten niet hoe hun situatie er volgend jaar uitziet. Het kantoor krijgt vermoedelijk een andere functie. Ik verwacht dat het ‘nieuwe werken’ waar alles open is en niemand meer een eigen werkplek heeft, straks weer verandert in een ruimte met eigen kamers. Maar als werkgever moet je tegenwoordig wel meer doen voor de medewerkers. Een dartbord, een tafeltennistafel en een bar/chillroom zijn tegenwoordig heel normaal. Maar dat betekent wel dat je extra vierkante meters nodig hebt, ook al zijn er medewerkers aan het thuiswerken.
De eerste vijf jaar zijn omgevlogen. Het is hard werken, maar we hebben ook veel plezier. De onderlinge verstandhouding op kantoor is perfect. Het leuke is dat ik nog steeds met mijn familie kan samenwerken. Hugo en mijn vader Rob hebben mij ‘zakelijk’ groot gebracht. Daar heb ik projectontwikkeling geleerd. Kansen zien, voorzetje maken, een plan bedenken en op de markt brengen. We gaan lekker! Op naar de volgende vijf jaar.”

Jon van Luling

Op de hoogte blijven?

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

AANMELDEN NIEUWSBRIEF